Amerika

Amazon Yağmur Ormanlarında Macera – Belem, Brezilya’dan Leticia, Peru’ya

İşte Amazon Yağmur Ormanı’ndaki sürprizler, maceralar ve doğayla dolu 3 haftalık harika maceram, bunun gerçekten hayatta bir kez yaşanabilecek bir deneyim olduğunu kanıtlayacak.

DIY Seyahat-Amazon Yağmur Ormanları
Amazon’da gün batımı

Amazon Yağmur Ormanı’na yaptığınız gezinin keyfini çıkarmanız için bir rehber

1 Numaralı Tekne: Belem’den Manaus’a
25 Temmuz 2014 Cuma – 30 Temmuz 2014 Çarşamba

Jericoacoara’dan minivanlar, taksiler, moto taksiler ve otobüslerin dahil olduğu 30 saatlik devasa bir Uçak, Tren ve Otomobil tarzı yolculuğundan sonra nihayet Amazon Odyssey’imizin başlangıç ​​noktası olan Belem’e vardık.

Belem-Manaus teknesine biniş hakkında internette bulabildiğimiz minimum bilgi, teknenin çok çabuk dolacağı için kalkıştan en az 6 saat önce varmamız gerektiğini söyledi. Teknenin kalkmasına bir saatten az zaman kala Belem’e vardığımızda biraz panikledik. Sadece hamaklarımızı (R30) ve ipimizi (STRING’İ UNUTMAYIN!) almakla kalmadık, aynı zamanda tekne terminaline giden yolu da bulmak zorunda kaldık. Şans eseri internette okuduklarımızın çoğunun yanlış bilgi olduğu ortaya çıktı. Limana geldik, biletlerimizi (R200) ​​aldık ve ardından bir bekleme odasına taşındık. O akşam saat 17.00’ye kadar kimsenin tekneye binmesine izin verilmedi. Herkes hamaklarını ilk kuran kişi olmaya çalıştığı için biraz aceleciydi, ama genel olarak, hayal ettiğimden çok daha az stresliydi.

Belem ve Manaus’ta yapabileceğiniz havalı ve ucuz turlardan bazılarına göz atın.

Güvertemizde en az 200 hamak olmalıydı, bu yüzden biraz sıkışıktı ama herkesin morali yerindeydi ve neredeyse dev bir pijama partisi gibi hissettim.

Gemide hamaklar.

Brezilya’daki kargo gemileri hakkında okuduklarımdan hiçbiri doğru çıkmadı; bol tatlı su (gemide yok), ıslak mendil (banyolar iğrençti) ve ishal hapları (yemek bizi hasta ederdi) getirin. Gerçekte ücretsiz, tatlı su vardı, tuvaletler/duşlar her gün temizlendi ve tuvalet kağıdı sağlandı ve yemek iyi bir değerdi (öğle ve akşam yemeği için yeterli olan BÜYÜK bir tabak için R10) ve oldukça lezzetliydi (düşün; pirinç, fasulye, et, salata). Üst güvertede hamburger, cips ve en önemlisi soğuk bira satan bir snack bar bile vardı. İlk gecemizde oturup soğuk Brahma konservemizi yudumlarken, Belem’in ışıklarının karanlığa gömülmesini izlerken, söylenecek bir şey yoktu; sadece bu yeni maceraya başlamanın heyecanıyla yüzümüzde oluşan kocaman sırıtışlar.

Teknedeki ilk gecemde sabah 3:30 sularında uyandım. Kulaklıklarımı taktım, biraz müzik açtım ve bir sigara içmek için geminin pruvasına gittim. şaşkına dönmüştüm. Tek ses motorun uğultuydu ve görülen tek manzara elmaslarla dolu bir gökyüzüydü. Hiç bu kadar çok yıldız görmemiştim. Herkes uyurken ben ve gökyüzü bu güzel sırrı paylaşıyorduk.

Teknede günler birlikte bulanıklaştı. Modern dünyanın dikkat dağıtıcı unsurlarına sahip olmamak güzeldi; internet, televizyon, reklamlar. Nat, internetin hayal gücümüzü elimizden almasından önce bunu tekrar çocuklar gibi olarak tanımladı. Sadece bizi eğlendirmek için çok temel bilgilere sahiptik. Kindle’ım ve müzik çalarımın bulunduğu bu teknolojiden yoksun ortamda tek ‘hilelerim’. Dikkatimi dağıtan tek şey makrome bilezikler yapmak için kullandığım ipimdi ve bu da oldukça gösterişli bir hal aldı. Çoğu gün, bilezik yaparken, dokuma becerilerime hayran olan çocuklarla çevrili olurdum. Çocuklara bir sürü bilezik verdim (teknede tanıştığımız bazı Arjantinlilerin aksine onları sattırmıyordum) ve hatta birkaç bira karşılığında birkaçını takas etmeyi başardım!

Teknedeyken görmek harika olan şeylerden biri, çocukların birlikte oynamasıydı. Bazıları ‘gringo, kendi’ ve bazıları Brezilyalıydı, ancak ortak bir dile ihtiyaçları yoktu; böcekleri yakalamaktan, plastik torba oltaları yapmaktan ve t imler uydurarak mutluydular. harikaydı; görünürde bir iPad veya akıllı telefon değil.

Teknedeki geceler benim favorimdi; Teknenin hareketi motorun chug chug’u ile birleştiğinde gerçekten rahatlatıcıydı. Güvertede her zaman güzel, serin bir esinti ve uyku gelmezse yıldızları izlemek için kendi özel gözlemevimiz vardı.

2 Numaralı Tekne: Manaus’tan Tabatinga’ya
08 Ağustos 2014 Cuma – 14 Ağustos 2014 Perşembe

Manaus’ta bir haftadan fazla zaman geçirdikten ve çeşitli şeyleri tamir ettirdikten ve Kanepe Sörfü ev sahibimiz Leonardo ile harika bir hafta geçirdikten sonra, tekneye geri dönüp Peru’ya girmek için can atıyorduk. Ertesi gün saat 12.00’de yola çıkacağımız için perşembe gecesini teknede geçirdik ve iyi bir hamak yeri almak istedik. Şey, saat 12 geldi ve gitti ve biz hala Manaus’taydık, hareket etmiyorduk. Tekne yine güzel ve rahattı, insanlarla doluydu ve nihayet Cuma akşamı saat 17.00’de yola çıktık.

Amazon'da harika bir macera
Her yerde hamaklar, bu Amazon gezisinde yatak odamız

Bu teknede kesinlikle farklı bir atmosfer vardı, çok daha az gezgin ve daha fazla yerli, Amazon boyunca uzak destinasyonlarına ulaştı. Aynı zamanda seyahat eden 5 kişiyle daha tanıştık ve teknede olduğumuz 6 gün boyunca iyi arkadaş olduk. Her zamanki okuma ve makrome vardı, ama öğleden sonralarımı birlikte geçireceğim bir satranç arkadaşı da buldum.

Bu teknedeki standartlar ilki kadar iyiydi; Tek fark, tüm yemeklerimizin gezinin bu ayağına dahil edilmesiydi. Bilet fiyatı daha pahalıydı (350 R) ama yemeğe para harcamak zorunda kalmadık ve günde 3 öğün yemek yedik. Teknede, herkesin sabah 5:30-6 arasında kahvaltı için uyandığı (bir dilim peynir ve güçlü bir fincan kahve ile bir rulo ekmek), öğle yemeğinin servis edileceği saat 11’e kadar (pirinç) biraz kestirdiği bir günlük rutin geliştirildi. , fasulye, et ve spagetti) ve sonra akşam 5’te akşam yemeğine kadar her şeyi yapın (öğle yemeğiyle aynı yemek). İşin komik yanı, öğünlerden biri geç kalınca insanların nasıl huzursuz olacağıydı. Yemek zili çalmasaydı, insanların mutfakta çok endişeli göründüğünü görecektik!

Bu gezide bir gün korkunç bir keşif yaptık. Teknede bira yok! İspanyolca konuşan bir arkadaşımıza sorduktan sonra, teknenin Evanjelik bir örgüt tarafından işletildiği söylendi, bu yüzden günahların en büyüğü olan bira satışını yasakladılar! Bir vasiyetin olduğu yerde, ancak bir yol vardır ve uzun molalarımızdan birinde kıyıya gizlice girmeyi ve arkadaş grubumuz arasında hızla doldurulup içilen birkaç kasa bira satın almayı başardık.

Yine bu teknede geceler en eğlenceliydi. Yıldız gösterilerine ek olarak, SÜPER AY olarak da bilinen Hasat Ayı’nı da deneyimledik! Görmek şaşırtıcıydı; 3 gün boyunca her akşam, ağaçların üzerinde yükselen dev bir kırmızı küre görürdük, yavaş yavaş parlak, beyaz bir spot ışığı haline gelir ve siyah nehri parıltılı gümüş yapar. Ancak Hasat Ayı ile birlikte böcekler geldi. Dolunay sırasında en az bir gece, güverteye pike bombardımanı yapan, yüzlere ve saçlara uçan ve genellikle serseri bir ağrı olan büyük, siyah böceklerden oluşan bir kar fırtınası olduğu için üst güverteye çıkmak imkansızdı.

Süper Ay ve böcek kar fırtınasına ek olarak, bazı inanılmaz fırtınalara da tanık olduk. Biz buna televizyon seyretmek dedik, çünkü her zaman sandalyeleri aynı yöne bakan ve uzaktaki şimşeği izleyen bir grup insan olurdu. Çevredeki alanın oldukça düz doğası nedeniyle, gece gökyüzünü aydınlatan birkaç fırtınayı aynı anda görebiliyorduk.

Yolculuğun bu ayağındaki en heyecanlı gece teknede geçmedi. Tabatinga’ya gece yarısı vardık ve kaptanımız tarafından hava karardıktan sonra şehre gitmemiz tavsiye edilmediği için gece uyuyabileceğimiz başka bir teknenin olacağı söylendi (Tabatinga, Peru ve Kolombiya ile bir sınır kasabasıdır). Teknemizden indik ve diğer teknenin kaptanı güvertesinde uyumamıza izin vermedi. Bizi kasabaya götürecek taksiler yoktu, bu yüzden ne yapacağımızı şaşırdık. Neyse ki, 6 kişilik bir grup vardı, bu yüzden diğer teknenin kaptanını üzecek şekilde, hamaklarımızda iskelede sert bir şekilde uyumaya karar verdik. Derhal bize polis gelirse hareket etmemiz gerektiğini söyledi, bu yüzden parmaklarımızı çaprazladık ve polis olmamasını umduk!

Tabatinga Rıhtımlarında

3 numaralı tekne: Santa Rosa – Iquitos
15 Ağustos 2014 Cuma – 18 Ağustos 2014 Pazartesi

Leticia, Kolombiya’da çılgın bir gün ve geceden sonra (Tabatinga, Brezilya, Santa Rosa, Peru ve Leticia, Kolombiya temelde bir kasabadır), nehrin karşısındaki küçük tekneyi Santa Rosa’ya götürmek için tam anlamıyla tahta yürüdük. Pasaportlarımızı Tabatinga’da damgalattıktan sonra, küçük iskeleye ulaşmak için çamurlu nehir kıyısı boyunca bir dizi kalas üzerinde ve ardından dar bir ağaç gövdesi boyunca yürümek zorunda kaldık. Santa Rosa da farklı değildi. Temelde Amazon’un ortasında, tahta kaplı küçük bir köyü ve birkaç eski püskü kulübesi olan bir çamur adasıydı. Göçmen bürosu bu kulübelerden biriydi ve pasaportlarımızı damgalamaya gelen memur bir dondurmayı emerek sallandı. Çok resmi!

Santa Rosa’da yapabileceğiniz havalı ve ucuz turlardan bazılarına göz atın.

2 ülke sadece küçük bir nehir şeridiyle ayrılmış olsa da, Peru ve Brezilya arasında kesin bir değişiklik oldu. Teknemiz Brezilya’dakilerden belirgin şekilde daha kötüydü. Artı tarafta, günde 3 öğün yemek dahil olmak üzere sadece 70 Tabanda çok daha ucuzdu. Peru teknemiz Santa Rosa’da çamurlu bir yamaca çekildi ve tepeden aşağı inmek ve sonra tekneye binmek için başka bir tahta yürümek zorunda kaldık. Bu teknede snack barlı bir üst güverte yoktu ve tesisler çok daha basitti. Birinde tuvalet kağıdı, duş ve tuvalet yok ve içme suyu yok. Kendimizi getirmek zorunda kaldık. Bu sadece 3 günlük bir tekneydi, bu yüzden idare etmesi çok zor değildi. Teknede yemek özel bir şey değildi, ama bizi hasta etmedi. Kahvaltı, küçük, sert bir ekmek çubuğu ve biraz tarçınlı pirinç çorbasından oluşuyordu. Öğle ve akşam yemekleri aynıydı;

Küçük ahşap Amazon köyü

Ancak Amazon’un bu kısmı, Brezilya’da olduğumuz zamandan çok daha gerçek hissettirdi; nehirdeki sabah sisine eklenen yemek pişirme ateşlerinden yükselen dumanlarla bir dizi küçük ahşap köyü geçtik ve teknedeki yolcular beklediğim Amazonlulara çok daha benziyordu. Garip bir şekilde, bize söylendiğine göre, Yahudi misyonerler tarafından dönüştürülen birkaç Yahudi Amazonlu da vardı. Sadece kadınları gördük, erkekleri görmedik, ama başörtüsü takmışlardı ve Katolik Perulular tarafından biraz dışlanmış gibiydiler.

4 numaralı tekne: Iquitos – Yurimaguas
20 Ağustos 2014 Çarşamba – 24 Ağustos 2014 Pazar

Iquitos’ta motosiklet sürerek ve yerlilerle takılarak geçirdiğimiz eğlenceli bir iki günün ardından nihayet son teknemize ulaştık. 100 Taban bize ‘süslü’ bir Peru Amazon kargo teknesinde bir hamak yeri ve günde 3 öğün yemek verdi. Bu kesinlikle Santa Rosa-Iquitos teknesinden bir adım öndeydi ama yine de Brezilya kadar iyi değildi. En azından bu teknede oturup manzaranın tadını çıkarabileceğiniz yerler ve su, tuvalet kağıdı vb. satan küçük bir dükkan vardı.

Amazon’daki muhteşem kargo teknemiz

Bazen teknelerin programın gerisinde kalacağı konusunda uyarılmıştık ve bunu Brezilya’da birkaç saat içinde deneyimlemiştik, ancak Iquitos’taki teknemiz programın bir tam gün gerisindeydi ve liman kesinlikle şaşkına dönmüyordu. Bir kez daha, çamurlu bir arazide ve bir çöp şelalesini geçerek sallanan bir tahta ile (en iyi zamanlarda gezinmek için en kolay şey değil, 14 kg’lık bir sırt çantası ve günlük çanta ile) tekneye bindik. Buna bakarak tam bir gün geçirmek beni çok mutlu etmedi.

Sonunda yola çıktığımızda, son teknemizde bir patlama yaşadık. Bizi şeytanın likörü Aguardiente ile tanıştıran, çamurlu su renginde ve 2 litrelik plastik soda şişelerinde satılan sevimli insanlarla (Arjantinli ve Şilili gezgin palyaçolar) tanıştık. Bu kötü ruhun çok fazla fotoğrafını çekerek, Uno oynayarak ve sarhoş bir palyaço ile sarhoş bir Perulu dev adam arasındaki kavgaları ayırarak birkaç komik gece geçirdik.

Amazon'da harika bir macera
Teknemizin üst güvertesi

Pembe ve gri nehir yunuslarını ilk kez bu teknede gördüm! Önceki teknelerdeki bazı yolcular onları görmüştü ama ben hep kaçırıyordum. Bu bulunması zor hayvanları bir daha görme fırsatı bulamayacağım için iyice umutsuzluğa kapılıyordum, ama bir gün küçük bir kasabada dururken, balıkçılardan balık kapan bir sürü sürü belirdi. Çok tuhaf görünümlü yaratıklar, gerçekten yunus gibi değiller ama sonunda onları görmek harikaydı.

Amazon Nehir Yunusu, diğer adıyla Pembe Nehir Yunusu

Ne yazık ki tüm seyahatimiz boyunca ilk ve tek hırsızlık tecrübemizi bu teknede yaşadık. Nat, tabletini bir gecede hamakının yanında şarj etmek için prize takmıştı ve birkaç saat sonra uyandığında tablet gitmişti. Teknede bulunan başka bir kişinin de kamarasından çalınan para ve telefonu vardı. Bunun saf bir fırsatçılık olduğuna inanıyorum ve geriye dönüp baktığımızda, uyurken hiçbir şeyi prize takılı bırakmazdık.

Sonunda Amazon maceramızın sonuna gelmiştik ve karışık duygularla ve oldukça ağır bir akşamdan kalmayla son kez tekneden indik. Muhtemelen ilk kez nasıl olacağına dair hiçbir beklentimin olmadığı bir yolculuk yaptım. Bazı raporları ve blogları çevrimiçi olarak okuduk, ancak hepsi çok çeşitliydi; Özellikle Lonely Planet, korkunç, yararsız bilgiler verdi.

Monotonluğun biraz üzerimize geldiği zamanlar oldu ama biz her zaman günleri ayırmayı başardık; okumak, makrome, şarkı sözü yazmak (evet, bu kadar ileri gittik!), satranç oynamak ve bir sürü kart. Bir teknede bir hamakta 3 hafta geçirme rutinine rağmen, hiçbir şey bir teknede bir hamakta 3 hafta geçirmekten daha iyi olamazdı. Muhteşem gün batımları ve dev aylar gördük, canavar böceklerin saldırısına uğradık, yunuslar gördük ve tüm Güney Amerika gezimizin en inanılmaz insanlarıyla tanıştık.

Amazon üzerindeki kuşlar

Temele geri dönmek ve eğlence için her zaman modern teknolojiye güvenmemek için kesinlikle söylenecek bir şey var. Yıllardır ilk kez, etkileşimlerimiz için kendimize ve tanıştığımız insanlara güvenmek zorunda kaldık. Birbirimizin dilini konuşamasak da insanlarla konuştuk ve arkadaş olduk. Bazen kelimenin tam anlamıyla kendi eğlencemizi yapmak zorundaydık ve bu gerçekten özgürleştirici bir deneyimdi.

Amazon’da geçirdiğim o 3 hafta hayatımın en güzel 3 haftasıydı ve kendimi hamakta sallanırken, günün süzülüp geçişini izlerken hissettiğim kadar huzurlu hissettiğimi sanmıyorum. Tekne günleri bitti ama unutulmadı.